Pagina's

maandag 19 maart 2012

zon in zicht, rok in zicht!

De verrassing waarover ik vorige keer sprak ligt even opzij.  Een leuk model cirkelrok zag ik bij haar en haar, wat vroeg om uitvoering. De dochter was er ontzettend mee in de wolken! Een beetje rekenen was het wel, maar zeker de moeite waard.
stofje is een coupon van het stoffenspektakel, alsook de biais, de boordstof is te slap en werd dan toch maar voorzien van een elastiek.





Een volgende probeersel, cirkelrok voor mezelf, werd terug in de stoffenschuif gemoffeld, leek wel een overjaarse traditionele klederdracht! (zal hoogstwaarschijnlijk aan de stof gelegen hebben, maar is zeker niet voor publicatie vatbaar)




Na deze figuurlijke kaakslag, begon ik dan maar ijverig aan een nieuw rokje, terug het veilige A-model.  'k Wou het af hebben tegen zaterdagavond, maar dat was net te optimistisch.  Zeer geslaagd vind ik zelf!
hartjesstof van Kapellen, stipjes bij Moens in Borgerhout, kantje en paspel van het stoffenspektakel


Vandaag kwam de dochter thuis van school met verhalen over haar 'zwierrokje', iedereen was jaloers, de meisjes bleven vragen om nog eens te draaien, .... De twinkel in haar ogen was onbetaalbaar.  Die twinkel verdween even snel, toen de mama verkondigde dat het bewuste rokje toch te smerig was om nogmaals te dragen.
Effe slikken, maar dan kwam de oplossing! "Maar mama, jij maakt toch snel een nieuwe, ik kies wel even uit je stoffenschuif!" Wat kan een moeder dan anders, dan de strijk laten staan!  En oh, wat vond ik dat jammer (NOT)
Ziehier het resultaat!

aardbeitjes: stoffenspektakel, stipjes Moens







Nog een grapje van onze 5-jarige: De juf vraagt aan Thijs hoe de vinger heet waaraan mensen vaak een ring dragen.  Zegt mijn Thijsje: "oh ja, vokke heeft ook een trouwvinger"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten